Probleem:
* De melding ‘Anti-diefstal optimalisatie vereist’ verschijnt
Oplossing:
Deze melding krijgt u wanneer er mogelijk nog extra opties in te schakelen zijn om de Anti-diefstal-functie te optimaliseren en uw account of apparaat nog beter te beveiligen.
Log in met uw gegevens op uw My.eset.com-account en klik op ‘Anti-diefstal’. Vervolgens klikt u op het apparaat welke de melding gaf in het overzicht wat u te zien krijgt. Klik op de melding en er wordt aangegeven wat u nog kunt doen om het account of het apparaat nog verder te optimaliseren qua bescherming.
In veel gevallen is het bijvoorbeeld aangeraden om een zogenoemd Phantom-account aan te maken.
Dit betreft een extra account wat wordt aangemaakt op uw Windows-apparaat en welke te zien zal zijn als u uw apparaat opstart. Het doel van een Phantom-account is het misleiden van een eventuele dief die uw apparaat heeft ontvreemd.
Meer informatie over een Phantom-account vindt u terug in het artikel ‘Anti-diefstal activeren op een Windows-apparaat inclusief Phantom-account’
Is uw vraag hiermee niet beantwoord of uw probleem nog niet verholpen? Klik dan hier om uw vraag te stellen aan de klantenservice van ESET Nederland.