Probleem:
*ESET blokkeert mogelijk een apparaat of toepassing op Windows-apparaat
Oplossing:
Het is mogelijk dat de ESET Firewall een apparaat of toepassing blokkeert. Om dit zeker te weten, is het belangrijk dit te testen. Dit doet u als volgt:
1. Open uw ESET-software op uw Windows-apparaat.
2. Klik links op ‘Instellingen’ en dan op ‘Beveiligingshulpmiddelen’.
3. Klik op het schuifje links van het woord ‘Firewall’.
4. Kies voor ‘Uitschakelen tot opnieuw opstarten’ in het dropdown-menu en klik op ‘Toepassen’.
5. Geef aan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat mag aanbrengen door op ‘Ja’ te klikken in het meldingsscherm wat u te zien krijgt.
De Firewall is nu tijdelijk uitgeschakeld. Is het probleem met de blokkade nu verholpen? Dan heeft de blokkade inderdaad te maken met de Firewall. Het is dan van belang om het specifieke apparaat of de toepassing uit te sluiten van de blokkade van de Firewall.
U kunt ervoor kiezen zelf een regel aan te maken voor het uitsluiten van een toepassing, door het volgen van de stappen in het Youtube-instructiefilmpje wat u hier kunt vinden: Uitzondering maken Firewall.
Neem anders contact op met de klantenservice en geef door dat het testen met het tijdelijk uitschakelen van de Firewall het probleem verhelpt. Zij helpen u graag om het probleem blijvend te verhelpen.
Is uw vraag hiermee niet beantwoord of uw probleem nog niet verholpen? Klik dan hier om uw vraag te stellen aan de klantenservice van ESET Nederland.